Vragen stellen aan uw specialist via MijnBravis

Patiënten kunnen nu via het online patiëntendossier MijnBravis vragen stellen aan hun zorgverleners. Op maandag 27 maart startte Kindergeneeskunde als eerste met deze nieuwe dienstverlening.

Vragen over uw behandeling komen soms pas op ná een bezoek aan het ziekenhuis. Wachten tot het volgende afspraak, of op een telefonisch moment dat ook voor de zorgverlener uitkomt, hoeft niet meer. Via e-consult kunt u binnenkort op ieder moment aan uw behandelaar vragen stellen, daar rustig over nadenken en de tijd nemen om deze zo duidelijk mogelijk te formuleren. De uitwisseling van informatie gebeurt in de beveiligde omgeving van MijnBravis.

Extra service

E-consult leent zich onder meer voor vragen over een behandeling, medicijngebruik, gezondheidsadviezen, klachten die zijn teruggekomen of over de uitslagen van een onderzoek. De mogelijkheid van e-consult is een extra service  en zal over niet al te lange tijd door meerdere specialismen worden aangeboden. Lees meer over hoe het werkt.

Gemotiveerd

Kindergeneeskunde is bij uitstek geschikt om e-consults toe te voegen aan de contactmogelijkheden. Het team is heel gemotiveerd om mee te doen aan nieuwe ontwikkelingen op het gebied van e-health. Dit biedt mogelijkheden om ouders en kinderen meer te ontzorgen.

Mijn Bravis

Patiënten van het Bravis ziekenhuis hebben via MijnBravis toegang tot hun medisch dossier. Zij kunnen thuis achter de computer onder meer afspraken regelen en uitslagen inzien.

Enkele kinderartsen testten tijdens een pilot hoe e-consults in de praktijk werkt. Vlnr: mw. N. Lijssens,  H. den Ouden, mw. A. De Naeyer en mw. F. Schuurmans.