Eind vorig jaar is aan patiënten gevraagd hoe zij anderhalvelijnszorg optometrie ervaren. Zij zijn vooral te spreken over de professionaliteit van de optometristen, de tijd die voor de afspraak genomen wordt, de duidelijke informatie en de klantvriendelijkheid. Al deze onderdelen worden beoordeeld met minimaal een 9,7. De vraag of de patiënt de optometrist ook zou aanbevelen bij andere mensen met dezelfde klachten of gezondheidsaandoening krijgt zelfs een 9,9.
Huisartsen
Huisartsen hebben begin dit jaar een tevredenheidsonderzoek ingevuld. Ook hieruit kwamen mooie resultaten naar voren. De vraag of zij het project zouden aanbevelen bij collega’s krijgt van de huisartsen een 9,6. Als verbeterpunt zien zij graag dat het aantal optometristen wordt uitgebreid. De voordelen van het project zijn kortere wachttijden, een afspraak dichterbij huis en behoud van het eigen risico.
Meer informatie over anderhalvelijnszorg optometrie: www.hcwb.nl/optometrie