Individuele belangen en klachten
De Cliëntenraad richt zich niet op individuele belangen en klachten. Deze kunnen worden voorgelegd aan het Patiënten Service Bureau en/of aan de klachtencommissie.
Meedenken, -praten en -beslissen
De Cliëntenraad steunt de visie van het ziekenhuis waarin professionaliteit en gastvrijheid centraal staan. De raad denkt mee, praat mee en beslist mee over onderwerpen die voor de cliënt van belang zijn. Daarnaast zorgt de Cliëntenraad dat het vastgestelde beleid op de juiste wijze wordt uitgevoerd.
Patiëntenparticipatie
De Cliëntenraad heeft patiëntenparticipatie als belangrijkste aandachtspunt benoemd en pakt dit onderwerp proactief op. Patiëntenparticipatie is het inbrengen en benutten van de specifieke ervaringsdeskundigheid van patiënten, cliënten en hun naasten bij onderzoek, beleid en kwaliteit van zorg.
Overleg
De Cliëntenraad voert regelmatig overleg met de Raad van Bestuur en andere partijen binnen het ziekenhuis. Indien gewenst laat de Cliëntenraad zich door externe organisaties adviseren.
Samenstelling Cliëntenraad
De Cliëntenraad bestaat uit vrijwilligers die op basis van hun deskundigheid en hun betrokkenheid zijn benoemd. Leden van de Cliëntenraad wonen in het verzorgingsgebied van het ziekenhuis.
Leden van de Cliëntenraad worden, op voordracht van de Cliëntenraad, benoemd en ontslagen door de Raad van Bestuur. Vacatures worden via de gebruikelijke openbare communicatiemiddelen bekendgemaakt.

Vlnr: Annelies Boogert (ambtelijk secretaris CR), Eric van Wezel (lid), Ad Vos (vice-voorzitter),
Marieke Oerlemans (lid), Bert Suijkerbuijk (lid) en Peter Dingenouts (lid).
Inge van Eekelen (lid) staat niet op de foto.
Bereikbaarheid Cliëntenraad
Bravis ziekenhuis
Mevrouw A. Boogert, ambtelijk secretaris CR
Postbus 999, 4700 AZ Roosendaal
E-mail: clientenraad@bravis.nl
Tel. 088 - 70 67 668
terug naar het organogram