Gedragscode

Het Bravis ziekenhuis wil graag een gastvrij ziekenhuis zijn voor zijn patiënten en bezoekers. Hiervoor moeten wel een aantal afspraken gemaakt worden. De gedragscode voor patiënten en bezoekers, en de uitleg die daarbij hoort, vindt u hier terug.

Gedragscode voor patiënten en bezoekers

  1. Gedraag u als ‘gast’ van het Bravis ziekenhuis
  2. Wees vriendelijk en correct in de omgang
  3. Toon respect en begrip voor alle medewerkers
  4. Neem de tijd voor de informatie die u ontvangt
  5. Stel vragen als iets niet duidelijk is
  6. Houd u aan gemaakte afspraken en, indien noodzakelijk, meld u tijdig af
  7. Houd u aan de ziekenhuisregelingen, zoals:
    - het rookbeleid (alleen roken op de aangewezen plaatsen)
    - de bezoekregeling (max. twee bezoekers per patiënt)
    - het uitschakelen van uw mobiele telefoon als dit wordt aangegeven
  8. Respecteer de privacy van patiënten, bezoekers artsen en medewerkers en maak geen beelden/of geluidsopnamen zonder toestemming
  9. Steel geen bezittingen van een ander persoon of van het ziekenhuis
  10. Onthoud u van agressie en geweld, waaronder racistische en seksistische opmerkingen

Wij hopen dat de acties bij overtreding zelden nodig zullen zijn, maar als het moment daar is, kunt u er - in ons gezamenlijk belang voor veilige zorg - op rekenen dat deze acties worden uitgevoerd.

Voor meer informatie over de cliëntenraad klik hier.