Afspraak in het ziekenhuis

E-mail na verwijzing door huisarts

Als u door uw huisarts wordt doorverwezen naar het Bravis ziekenhuis, ontvangt u van Bravis een e-mail. In de e-mail wordt uitgelegd wat voor u de vervolgstappen zijn.
U wordt geïnformeerd over het inplannen van uw afspraak, de bevestiging hiervan via de e-mail en de procedure rond vragenlijsten. Daarnaast wijst het ziekenhuis op de diverse mogelijkheden van het digitale patiëntendossier MijnBravis. 

U ontvangt de mail als uw e-mailadres in het ziekenhuis bekend is. Het e-mailadres is door uzelf aan Bravis doorgegeven. Het ziekenhuis krijgt in verband met de privacy op geen enkele andere wijze e-mailadressen van patiënten door.

E-mails over de vervolgstappen worden over een dag verzameld en aan het einde van de middag verstuurd: u ontvangt daardoor de e-mail rond 17.00 uur.

Datum afspraak via e-mail

U krijgt de datum van uw afspraak in het ziekenhuis via een e-mailbericht van ons door. Een paar dagen voor uw bezoek herinneren wij u per e-mail aan uw afspraak. In MijnBravis ziet u uw afspraken en uw afsprakengeschiedenis terug onder 'Mijn afspraken'. 

  • Is uw e-mailadres bij ons niet bekend, of u hebt geen e-mailadres, dan krijgt u de afspraakdatum per brief toegestuurd.

  • U kunt uw e-mailadres zelf invullen of wijzigen in uw patiëntendossier MijnBravis bij 'Mijn gegevens'. Uw e-mailadres kunt u ook doorgeven bij uw eerstvolgende bezoek aan het ziekenhuis. Dat kan bij de balie van de polikliniek waar u uw afspraak heeft.

  • Wij gebruiken uw e-mailadres alleen om u te informeren over uw afspraak in het ziekenhuis. Privacygevoelige (medische) gegevens worden niet via een e-mail naar u toegestuurd.

Een paar dagen voor uw bezoek herinneren wij u per e-mail aan uw afspraak. De datum en/of het tijdstip van uw afspraak kan ook wijzigen. Controleer dus dagelijks uw e-mail en/of MijnBravis.

Wat neemt u mee naar het Bravis ziekenhuis?

  • Uw verwijskaart en eventuele brief van de huisarts
  • Uw pasje of kaart van uw ziektekostenverzekering
  • Een geldig legimitatiebewijs
  • Uw huidige medicijnen. Het is belangrijk dat uw zorgverlener op de hoogte is van uw actuele medicijngebruik. Het ziekenhuis maakt, met uw toestemming, gebruik van het Landelijk Schakelpunt (LSP). Klik op onderstaande button voor meer informatie over het LSP. 

Wanneer moet u zich melden bij de receptie van de polikliniek?

U meldt zich bij de receptie als u voor het eerst in het Bravis ziekenhuis of een van de poliklinieken komt, of wanneer:

  • uw basisgegevens zijn veranderd
  • u van zorgverzekeraar bent veranderd
  • u van huisarts bent veranderd

Ook voor de registratie van uw BSN nummer meldt u zich bij de receptie.

DigiTuin

Heeft u hulp nodig bij het inloggen van MijnBravis? U kunt zonder afspraak langsgaan bij de DigiTuin. Vrijwilligers laten u stap voor stap zien hoe het werk. De DigiTuin is te vinden in de Centrale hal en open van maandag tot en met donderdag van 9.00  tot 16.00 uur.

Aanmelden bij aanmeldzuil

Op sommige afdelingen van het Bravis ziekenhuis staat een aanmeldzuil. U kunt zich hier melden voor uw bezoek aan de polikliniek. De aanmeldzuil geeft u direct de meest actuele informatie over uw afspraak. U hoeft zich, nadat u bent aangemeld, niet meer te melden bij de balie.

Lees meer over de aanmeldzuil

Afspraak

Vragenlijst

Vind de weg

Naar de dokter

Aanmelden

Medicijnen